برای مشاهده کاتالوگ محصولات 1402 سوژین کلیک کنید...

۱۰ بهترین مواد غذایی ارگانیک که در بازار قابل خریدن است!

بازدید: 382 بازدید
۱۰ بهترین مواد غذایی ارگانیک که دربازار قابل خریدن است

کلمه \”ارگانیک\” به روش طبیعی رشد و فرآوری محصولات کشاورزی و غذایی اشاره دارد. این محصولات شامل میوه‌ها، سبزیجات، غلات، محصولات لبنی مانند شیر و پنیر و گوشت است. مواد غذایی ارگانیک موجود در بازار نسبت به مواد غذایی غیر ارگانیک و فراوری‌شده دارای ارزش غذایی بالاتری است و این نوع از محصولات کشاورزی و دام‌پروری برای سلامتی افراد و حتی درمان برخی از بیماری‌ها نیز بسیار مفید خواهد بود. این مواد غذایی علاوه بر تازه بودن لازم است تا استانداردهای سازمان غذا و دارو ( FDA )  را داشته باشند. 

در مقابل این محصولات طبیعی انواع غذاهای فراوری‌شده در بازار موجود هستند که معمولاً فقط کالری دارند که از این موضوع به‌عنوان ضررهای سلامتی یاد می‌شود. این در حالی است که ارزش غذایی محصولات ارگانیک به خاطر انواع پروتئین و فیبرها بسیار ارزشمند است.

  • اصول کشاورزی ارگانیک مبتنی بر سلامت محیط‌زیست و انسان‌ها است.
  • برای تولید محصولات کشاورزی ارگانیک از کودها و افت کش های شیمیایی استفاده نمی‌شود.
  • برای تولید دام و طیور به‌صورت طبیعی از هورمون‌های افزاینده رشد و آنتی‌بیوتیک‌های مضر استفاده نمی‌شود.
  • البته هزینه تولید و عرضه محصولات غذایی در چرخه طبیعی معمولاً حدود پنجاه٪ بیشتر از تولید محصولات غیر ارگانیک است.

همان‌طور که گفته شد قیمت خرید محصولات ارگانیک بعضاً به بیشتر از کالاهای غیر ارگانیک است و ما درباره ارزش خرید محصولات غذایی طبیعی نسبت به قیمت بالاتر آن نسبت به محصولاتی مانند غذاهای کنسرو شده در این مقاله توضیح خواهیم داد. اجازه دهید درباره خرید بهترین محصولات غذایی ارگانیک مانند تخم‌مرغ و لبنیات – خرما و عسل طبیعی و سایر محصولات پرطرفدار در ایران مانند مشتقات عسل و خرما اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می‌دهم. لطفاً با من همراه باش دوست عزیز

بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محصولات ارگانیک دنیا

بر اساس آمارها در سال ۲۰۲۱ کشور هند حدود ۱. ۶ میلیون تولیدکننده محصولات غذایی ارگانیک داشته و دارای رکورد بیشترین تعداد تولیدکننده محصولات ارگانیک دنیا است. جالبه بدانید که استرالیا دارای بیشترین سطح زیر کشت برای تولید محصولات ارگانیک در جهان شناخته‌شده به‌گونه‌ای که نیمی از این زمین‌های کشاورزی در استرالیا واقع‌شده‌اند.

تولید محصولات ارگانیک
سوئد و دانمارک به خاطر تعهدات ویژه‌ای که نسبت به ارگانیک بودن محصولات غذایی دارند به‌عنوان دارندگان بهترین مواد غذایی ارگانیک جهان شناخته می‌شوند.

بیشترین مصرف‌کنندگان

درباره بیشترین مصرف‌کنندگان و خریداران محصولات ارگانیک در جهان نیز اطلاعات جالبی در دسترس است. به نقل از آمارها در حال حاضر بازار اروپا رکورددار بیشترین مصرف‌کننده صنایع غذایی ارگانیک در جهان است. البته آمریکا نیز لقب بزرگ‌ترین تک منطقه را برای مصرف محصولات غذایی طبیعی به خود اختصاص داده و درنهایت می‌توان گفت که سوئد یکی از بزرگ‌ترین کشورهای مصرف‌کننده غذاهای ارگانیک در بین کشورهای جهان است.

پرطرفدارترین محصولات غذائی ارگانیک کدام است؟

سبد غذایی ارگانیک درواقع طیف وسیعی از تنوع محصولات خوراکی را در خود جای‌داده. انواع نان و خوراکی‌های مخصوص صبحانه مانند تخم‌مرغ – عسل – خرما و سایر محصولات باارزش مثل پسته و انجیر که به‌عنوان مکمل‌های وعده غذایی باارزش و مفید شناخته می‌شوند نیز در سبد عرضه محصولات ارگانیک قرارگرفته‌اند. سوژین به عنوان مرکز پخش این نوع از مواد غذائی در اصفهان فعالیت می کند.

The most popular organic food products

تولیدات صنایع غذایی طبیعی فقط به محصولات کشاورزی محدود نشده و انواع گوشت و مرغ ارگانیک نیز جزو سبد غذایی محصولات باارزش محسوب می‌شوند. این محصولات ارزشمند فاقد هورمون‌های افزاینده رشد هستند و بدون آنتی‌بیوتیک‌های مضر پرورش می‌یابند.

 

ارزش غذایی محصولات ارگانیک

کارشناسان تغذیه دنیا خصوصاً پزشکان درگیر با سلامت مردم بسیار تأکیددارند که از خوراکی‌های طبیعی استفاده شود. علاوه بر ضرر انواع آنتی‌بیوتیک‌ها و مواد نگه‌دارنده و کودهای شیمیایی که برای تولید محصولات غیر ارگانیک مختلف استفاده می‌شود رشد غیرطبیعی این محصولات از خاصیت غذایی آن‌ها کاسته و ارزش غذایی را اغلب پایین می‌آورد.

از طرفی برخی از کارشناسان با روند طبیعی تولید محصولات خوراکی مخالف هستند زیرا معتقد هستند؛ اینکه بخواهیم محصولات را با روال طبیعی و مراحل نزدیک به روش‌های سنتی تولید کنیم باعث هدر رفت منابع می‌شود. به‌هرحال اینجا ما با معرفی بهترین مواد غذایی ارگانیک قصد داریم به بهبود اوضاع تغذیه و سلامت مردم کمک کنیم.

1- شیرین‌ترین خوراکی طبیعی دنیا

خداوند در قرآن سوره‌ای به نام نحل آورده و در این سوره از خواص شگفت‌انگیز و شفابخش عسل به خوبی یادشده است. عسل طبیعی خوراکی و فراورده‌های آن را می‌توان به‌عنوان یک منبع غذایی و مصرفی غنی معرفی کرد. زنبورهای عسل شگفت‌انگیزند و جالبه بدانید که این حشرات شب‌ها نمی‌خوابند!

با مصرف شهد گل توسط این موجودات دوست‌داشتنی و طی فرایندی طبیعی چیزی به نام عسل پدید می‌آید که نه‌تنها ارزش غذایی بسیار زیادی دارد بلکه در درمان بیماری‌ها نیز واقعاً مفید و حتی شفابخش است. عسل‌های خوراکی انواع و اقسام گوناگونی دارند و با توجه به منبع خوراک زنبورها می‌توانیم تنوع عسل را معرفی نماییم.

۲ -دانه‌های کوچک سبز و شگفت‌انگیز

اگر روزانه هفت عدد زیتون مصرف کنید پس از یک هفته شاهد تأثیرات شگفت‌انگیز آن خواهید بود. دانه‌های زیتون سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین و آنتی‌اکسیدان است. اگرچه زیتون مانند عسل شیرین و خوش‌طعم نیست اما مصرف آن به همراه وعده‌های غذایی می‌تواند اعجاب‌انگیز باشد.

طبق تحقیقات ثابت‌شده مصرف زیتون می‌تواند برای سلامتی قلب و عروق شما مفید باشد. البته طی صدها سال گذشته توسط پزشکان طب سنتی و آزمایش‌های پزشکی مدرن ده‌ها فایده برای مصرف زیتون به‌عنوان یکی از محصولات خوراکی طبیعی اثبات‌شده است.

۳-یکی از بهترین روغن‌های موجود با 100 خاصیت شگفت‌انگیز

اگر به دنبال یکی از بهترین روغن‌های طبیعی موجود در بازار هستید من می‌توانم روغن‌زیتون را به شما معرفی کنم. روغن‌زیتون دارای اثرات قوی و مختلف ازجمله خاصیت ضد میکروبی، آنتی‌اکسیدانی، تعدیل‌کننده سیستم ایمنی، ضد سرطان، ضدالتهاب، محافظت از کبد، ضد تخریب عصبی، محافظت‌کننده عصبی و دارای سایر اثرات مثبت برای سلامتی است.

جالبه بدانید روغن‌زیتون به‌عنوان یکی از بهترین چربی‌های طبیعی برای پخت غذای سالم مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر اهل آشپزی هستید و روغن‌های حیوانی برای شما مضر هستند اکنون با خیال راحت می‌توانید با روغن‌زیتون فرا بکر و معمولی به پختن غذاهای سالم و خوشمزه افتخار کنید! این روغن یکی از بهترین فراورده‌های طبیعی موجود در بازار است که می‌توانید برای بهبود سبک زندگی و افزایش سطح سلامتی خانواده تهیه کنید.

۴ -یک صبحانه میان وعده و حتی شام عالی برای همه

از خرما درست مانند زیتون به‌عنوان یک خوراکی خوشمزه بهشتی یاد می‌شود. خرما را می‌توان بدون نیاز به هرگونه خوراکی دیگر مصرف کرد و یا از آن برای درست کردن شیرینیجات نیز استفاده کنید. خرما همچنین چند فراورده خوراکی متنوع نیز دارد که با روش‌های مختلف از خرما و حتی هسته آن به‌دست می‌آید.

  • به‌طور مثال اغلب ما درباره خواص شیره خرما و کاربرد آن به‌عنوان یک محصول طبیعی و شگفت‌انگیز اطلاعات مفیدی داریم.
  • در چند سال اخیر محصولاتی مانند قهوه خرما و چند محصول دیگر از هسته خرما مشتق شده و دارای خواص سلامتی بسیاری است.

۵- آیا با خواص شیره خرما آشنا هستید؟!

شیره خرما به‌عنوان یکی از بهترین مکمل‌های غذایی طبیعی شناخته می‌شود که از خرما حاصل می‌شود. شیره خرما با تبدیل محصولاتی که نباید دور ریخته شود به‌دست می‌آید. البته متأسفانه درصد قابل‌توجهی از خرماهای تولیدشده به خاطر عدم بهره‌وری صحیح به ضایعات تبدیل می‌شوند و درنهایت این میوه ارزشمند خوراک دام و احشام خواهد شد!

تولید و استفاده از شیره خرما می‌تواند جلوی این ضرر بزرگ را بگیرد و حتی برای سلامتی انسان مفید است. شیره طبیعی خرما یکی از بهترین مکمل‌های غذایی به شمار می‌آید و در صنایع غذایی مختلف می‌تواند جایگزین مناسبی برای قندها و شربت‌های غیرطبیعی و مضر باشد.

شربت خرما به‌عنوان یکی از بهترین شیرین‌کننده‌های طبیعی برای ترکیب اسموتی‌ها، نوشیدنی‌های طبیعی، انواع سس‌های سالاد با ترکیبات ارگانیک، مارینادها، دسرها و حتی محصولات پخته‌شده مانند کیک‌های و بیسکوئیت‌های رژیمی استفاده می‌شود. بهتره شربت خرما را با شربت افرا یا عسل جایگزین کنید زیرا در هر وعده غذایی دارای کالری بسیار کمتری است. از شکر خرما نیز می‌توانید به‌عنوان یک شیرین‌کننده طبیعی برای قهوه استفاده کنید.

۶- یکی از بهترین جایگزین‌های قهوه

انواع نوشیدنی‌های مختلف قهوه برای رفع کسلی و کاهش خواب‌آلودگی مصرف می‌شود. اما این نوشیدنی معروف به خاطر داشتن کافئین اعتیادآور است. احتمالاً بعد از چند سال مجبور می‌شوید یا تعداد کاپ‌های مصرفی در روز را افزایش دهید و یا با خوردن قهوه‌هایی مانند روبوستا ۱۰۰ دوز کافئین دریافتی را افزایش دهید. درصد بالای کافئین برای کبد مضر است و حتی بااینکه قهوه به‌عنوان کاهش‌دهنده قند خون شناخته می‌شود اما با بالا رفتن کافئین این نوشیدنی خوشمزه به یک نوشیدنی مضر تبدیل می‌شود. البته جایگزینی عالی برای قهوه‌های کافئین دار وجود دارد که درروند کاملاً طبیعی از دانه‌های خرما درست می‌شود.

خرما و قهوه خرما

شاید تعجب کنید اما همین هسته‌های خرما که همه ما اغلب آن‌ها را دور می‌ریزیم برای تهیه یکی از طبیعی‌ترین نوشیدنی‌های دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد. قبایل عرب یکی از اولین مردمی بودند که این نوشیدنی را برای پذیرایی در مقابل تاجران ترک استفاده کرده تا در مقابل قهوه‌های ترک حرفی برای گفتن داشته باشند. امروزه ثابت‌شده پس از خشک‌کردن – برشته کردن و آسیاب کردن هسته‌های خرما می‌توان از پودر آن‌یک نوشیدنی کاملاً ارگانیک و بدون ضرر تهیه کرد. نوشیدنی هسته خرما فاقد کافئین است پس اعتیادآور نیست و به‌راحتی می‌توانید به‌عنوان یک نوشیدنی بدون ضرر از آن استفاده کنید.

آیا می‌توان از مواد غذایی طبیعی منجمد شده استفاده کرد؟!

منجمد کردن مواد غذایی مختلف مانند میوه‌ها و سبزیجات نه‌تنها ضرر ندارد بلکه نسبت به تلفات خانگی (که منجر به کاهش ارزش مواد غذایی می‌شود) حتی می‌تواند مفید باشد. طبق تحقیقات اخیری که دانشمندان و کارشناسان انجام داده‌اند به‌راحتی می‌توان گفت که مصرف مواد غذایی منجمد چیزی از ارزش غذایی آن‌ها کم نخواهد کرد.

7- انواع ترشی‌ها به عنوان قدیمی ترین پیش غذا

انواع ترشیجات یکی دیگر از انواع مواد غذایی طبیعی است که می‌توان از بازار تهیه کرد. درست کردن ترشی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های نگهداری مواد غذایی است که هنوز هم توسط مردم انجام می‌شود. از حدود ۲۵۰۰ سال پیش تاکنون ترشی‌ها به‌عنوان یکی از بهترین قدیمی‌ترین دسرها و مکمل‌های مواد غذایی شناخته می‌شود. بهترین و پرطرفدارترین ترشیجات شامل انواع ترشی‌های مخلوط ترشی‌های سیر با خواص درمانی و ترشی فلفل است که در کنار انواع زیتون به عنوان یکی از بهترین تزیین کننده سفره ایرانی‌ها محبوبیت دارد. جالبه بدانید سوژین انواع ترشی به قیمت عمده را موجود کرده و به صورت کلی و جزئی به فروش می رساند.

8- انواع چای میوه ای و دمنوش های گیاهی با خواص درمانی

برخی از نوشیدنی ها را نیز می توان به عنوان بهترین مواد غذایی ارگانیک نام برد. به طور مثال انواع چای میوه‌ای و دمنوش های گیاهی با خواص در مانی به عنوان بهترین گزینه برای مصرف روزانه نوشیدنی شناخته می شود. این دمنوش ها اگر حاوی چای سبز یا سیاه باشند به عنوان نوشیدنی کافئین دار و اگر فقط از میوه های خشک تهیه شوند به عنوان نوشیدنی های طبیعی فاقد کافئین شناخته می شوند.

 

انواع چای میوه ای حتی با افزودن نعنا به یک نوشیدنی انرژی زا طبیعی تبدیل می‌شود که فاقد قند های مصنوعی و مضر است و مصرف آن حتی برای افراد دیابتی نیز سخت نخواهد بود. 

جمع‌بندی

تا اینجا درباره ۶ محصول مهم و خوراکی طبیعی که به‌عنوان بهترین مواد غذایی موجود در دنیا شناخته می‌شود صحبت کردیم. این مواد غذایی در تمام دسته‌بندی‌ها قرار داشته و نه‌تنها برای بیماران مفید است بلکه با خواص متعددی که دارند مصرف آن‌ها باعث بهبود بیماری‌های مختلف و افزایش سطح سلامتی مردم خواهد شد.

از شما به خاطر خواندن این مطلب تشکر می‌کنم امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد.
این مطلب در آینده نزدیک به‌روزرسانی و تکمیل می‌شود.

بهترین محصولات طبیعی درد سته بندی های مختلف

دسته‌بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “۱۰ بهترین مواد غذایی ارگانیک که در بازار قابل خریدن است!”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شانزده =

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت