برای مشاهده کاتالوگ محصولات 1402 سوژین کلیک کنید...

کرم های مرطوب کننده حاوی عسل آپی پرو

بازدید: 128 بازدید

مرطوب کننده چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، یک مرطوب کننده، سطح رطوبت پوست را افزایش می‌دهد. ماهیت مرطوب کننده‌ها می‌تواند ساده و یا بسیار پیچیده باشد. به هرحال مرطوب کننده‌ها روی لایه‌ی بیرونی پوست که بنام علمی‌ لایه‌ی اپیدرم شناخته می‌شوند کار می‌کنند و آنرا نرم و درخشنده می‌سازند.

مرطوب کننده های امروزی دیگر فقط به مرطوب کنندگی محدود نیستند. با تحقیقاتی که انجام شده است، کارشناسان راه‌هایی را یافته‌اند تا عناصری که معمولاً پوست شما کمبود دارد را نیز به مرطوب کننده‌ها بیفزایند.

مرطوب کردن پوست، باید بخشی ضروری در روتین زیبایی شما باشد تا سلامت پوستتان حفظ شود. جدای از اینکه پوست شما را نرم کرده و به انعطاف پذیریش می‌افزاید، از پیر شدن پوستتان، خشک شدن آن و دیگر صدمات احتمالی ناشی از خشکی پوست نیز جلوگیری می‌کند.

مرطوب کننده‌ها با توجه به نوع پوست، همچون پوست خشک، پوست معمولی، چرب و حساس متفاوتند. بعنوان مثال پوست خشک نسبت به انواع دیگر پوست‌ها به رطوبت بیشتری احتیاج دارد.

بر خلاف آنچه انتظار می‌رود، حتی پوست چرب هم به یک لایه‌ی نازک مرطوب کننده احتیاج دارد، اما فقط به اندازه‌ای که منافذ پوست مسدود نشود، در غیر این صورت باعث بوجود آمدن جوش خواهد شد.

برای پوست‌های حساس هم، بهتر است از مرطوب کننده‌هایی با مواد تشکیل دهنده‌ی طبیعی استفاده شود، مخصوصاً انواعی که عاری از مواد فعال باشند.

مرطوب کننده

چه موقع از کرم های مرطوب کننده استفاده کنیم؟!

حفظ رطوبت پوست یکی از ارکان مراقبت از آن است. در حقیقت، مرطوب کردن پوست باعث حفظ جوانی و شادابی پوست می شود، به همین دلیل استفاده از کرم مرطوب کننده اهمیت زیادی دارد و این کار را باید در برنامه روزانه خود قرار داد. از طرفی مرطوب کردن پوست، باید بخشی ضروری در روتین زیبایی شما باشد تا سلامت پوستتان حفظ شود.

از این رو می توانید روزانه به دفعات مورد نیاز از کرم مرطوب کننده استفاده کنید، زیرا با این عمل علاوه بر پیشگیری از خشکی پوست، چین و چروک ها نیز کمتر به چشم خواهند آمد. اگرچه مرطوب کننده های پوست نمی توانند سبب از بین رفتن چین و چروک ها شوند، (زیرا علت چین و چروک ها به لایه های زیرین و عمقی پوست مربوط می شوند که بر اثر از دست دادن کلاژن اتفاق می افتد) اما می توانند با رطوبت بخشی و آبرسانی به پوست و شاداب کردن آن، تا حدودی سبب جلوگیری از بروز چین و چروک های پوست گردند.

کرم های مرطوب کننده با پوست ما چه می‌کنند؟

پاک کننده و مرطوب کننده ها از مهم ترین محصولات پوستی بویژه برای پوست های خشک هستند. یک مرطوب کننده خوب علاوه بر حفظ رطوبت لایه خارجی پوست (اپیدرم) سبب رطوبت بخشی از لایه های درونی پوست به لایه بیرونی پوست می شود. ترکیبات کلیدی و مهم که سبب حفظ رطوبت پوست می شوند عبارتند از: وازلین، روغن معدنی، لانولین و دای متیکون.  موادی مانند گلیسیرین، پروپیلن، پروتئین، و ویتامین ها سبب جذب آب به سمت لایه های خارجی پوست می شوند.

ماساژ دادن پوستتان هنگامی که مرطوب کننده استفاده کرده‌اید، جریان خون در اطراف صورتتان به‌خصوص در نزدیکی گونه‌ها را تسهیل کرده، که به نوبه‌ی خود به شما درخشندگی جوانی بخشیده و نشانه‌های سالخوردگی را از شما دور نگاه می‌دارد.

کرم های مرطوب کننده با پوست ما چه میکنند

تامین رطوبت پوست با استفاده از کرم های مرطوب کننده:

کرم های مرطوب کننده از سه طریق می توانند رطوبت پوست را تامین نمایند:

  1. جذب رطوبت: به مرطوب کننده هایی که با مکانیسم جذب رطوبت عمل می کنند، هیومکتانت (Humectant) می گویند. هیومکتانت ها حاوی اجزا جاذب رطوبت هستند که رطوبت را جذب و در خود نگه می دارند (مانند عسل).
  2. ایجاد لایه پوشاننده روی پوست: به مرطوب کننده هایی که با مکانیسم پوشاندن پوست عمل می کنند Occlusive  می گویند. مرطوب کننده های پوشاننده با برجای گذاشتن یک لایه چربی روی پوست، مانع از دست رفتن آب پوست می شوند (مانند وازلین و کلد کرم ها).
  3. رطوبت رسانی به پوست: به مرطوب کننده هایی که با مکانیسم رطوبت رسانی به پوست عمل میکنند Emolliet   می گویند. در واقع امولینت ها پوست را آبرسانی می کنند.

توصیه متخصصان پوست برای استفاده صحیح و موثر از کرم مرطوب کننده:

هر روز از کرم مرطوب کننده استفاده کنید:

متخصصان پوست توصیه می کنند هر شب و درست بعد از شستن صورت خود از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. در فصل سرما از مرطوب کننده های قوی تری استفاده کنید تا از خشکی ناشی از سرما و باد و گرمای محیط های داخلی جلوگیری شود. در فصل گرما مرطوب کننده های ملایم تری را انتخاب کنید، یا حتی می توانید تنها از سرم های پوستی استفاده کنید.

درست بعد از تمیز کردن پوست، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید:

بین زمان شستن پوست و زدن کرم مرطوب کننده نباید فاصله ی زیادی باشد چون باید جلوی از بین رفتن رطوبت را بگیرید و پوست تان را مرطوب و نرم نگه دارید. تفاوتی ندارد که تازه صورت تان را شسته اید یا از حمام بیرون آمده اید؛ وقتی که پوست تان هنوز مرطوب است از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. اگر از سرم پوستی هم استفاده می کنید، آن را قبل از مرطوب کننده بزنید. در آخر استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

اگر پوست خشکی دارید صبح ها و شب ها از مرطوب کننده استفاده کنید:

 اگر پوست خشکی دارید، ممکن است پوست تان زبر، دچار خارش و پوسته پوسته یا حتی ترک خورده باشد و از آن خون بیاید. بهترین راه برای درمان خشکی شدید استفاده از کرم های مرطوب کننده ای است که ترکیبات آن ها به ترمیم و حفظ حائل  طبیعی پوست کمک می کند. این محافظ طبیعی در حقیقت بیرونی ترین لایه ی سلول های پوستی است که رطوبت پوست را حفظ می کند و باکتری ها را دور نگه می دارد.

اگرچه منطقی به نظر نمی رسد اما پوست های چرب و مستعد جوش هم به مرطوب کننده نیاز دارند چون وقتی پوست تان را مرطوب نمی کنید، غدد چربی پوست متوجه خشکی آن می شوند و برای جبران این خشکی، چربی بیشتری تولید می کنند. اگر پوست چربی دارید کرم مرطوب کننده ای انتخاب کنید که ساختار آن سبک و بدون چربی باشد و منافذ پوست را مسدود نکند. به علاوه کرم مرطوب کننده ی پوست های چرب باید حاوی لایه بردار ملایمی مثل سالیسیک اسید، گلیکولیک اسید یا عسل بعنوان طبیعی ترین و ملایم ترین لایه بردار باشد.

به دنبال ترکیبات ویژه باشید:

همه ی کرم های مرطوب کننده ساختار یکسانی ندارند. در زمان انتخاب کرم مرطوب کننده ، به توضیحات روی بسته بندی آن دقت کنید. هر کرم مرطوب کننده ای که حاوی ترکیباتی مانند شی باتر، هیالورونیک اسید و سرامیدها باشد، رطوبت ویژه ای به پوست شما خواهد بخشید.

کرم مرطوب کننده را با توجه به نوع پوست تان انتخاب کنید:

 هر نوع پوستی نیازهای مراقبتی خاص خود را دارد. تفاوتی ندارد پوست چرب یا خشکی دارید یا پوست تان به ترکیبات قوی حساس است؛ برای همه نوع پوستی کرم مرطوب کننده تولید شده است.  درهنگام انتخاب مرطوب کننده، توضیحات روی بسته بندی محصول و ترکیبات آن را به دقت مطالعه کنید و تنها به دنبال آن نباشید که محصول برای چه نوع پوستی تولید شده چون روی بیشتر محصولات درج شده که مخصوص پوست خشک، چرب و حساس هستند. اگر مطمئن نیستید، کرم های مرطوب کننده ی مخصوص پوست های معمولی را انتخاب کنید. بعد از استفاده از آن به وضعیت پوست تان دقت داشته باشید که آیا به شکل قابل توجهی خشک تر شده یا چرب تر.

 

“آپی پرو” تولید کننده اولین “کرم های مرطوب کننده حاوی عسل طبیعی” در ایران

در کشورهایی ازجمله مصر، یونان و روم بطور وسیعی از عسل در صنایع آرایشی استفاده می شود. بخصوص بعنوان نرم کننده طبیعی که خاصیت نرم کنندگی، مغذی برای پوست و ضد عفونی کنندگی دارد.

اگرچه فرآورده های زنبور عسل در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی ضروری نیستند ولی ویژگی های آن ها در نگهداری این محصول ها اختصاصی بوده و ماده دیگری را نمی توان جایگزبن آن ها نمود.

کرم های دست حاوی عسل بسیار مغذی بوده و باعث افزایش محافظت پوست های آسیب دیده می شود. در واقع عسل باعث مرطوب ماندن سلول های اپتلیال پوست و افزایش جریان سطحی خون می شود، به این ترتیب از خشک شدن و ظهور چین و چروک پوست جلوگیری می کند.

از آنجایی که محصولات متعددی در بازار وجود دارند، انتخاب یک مرطوب کننده از میان این حجم از تنوع، می‌تواند کاری سختی باشد.

از این رو شرکت شفا شهد شیرکوه با هدف تولید محصولات با کیفیت آرایشی و بهداشتی از محصولات طبیعی و مرغوب زنبور عسل و با اثر بخشی بالا، پس از یکسال تحقیق و آزمایش موفق به دستیابی به فرمولاسیون ویژه کرم های مرطوب کننده حاوی عسل طبیعی شده است؛ تا بتواند با تولید یک محصول کاملا ایرانی، با انگیزه ی ارتقا و بهبود سلامت پوست و مو، پاسخگوی مناسبی  به نیازهای اقشار مختلف جامعه باشد.

کرم های مرطوب کننده آپی پرو؛ فاقد پارابن

عدم استفاده از پارابن در “کرم های مرطوب کننده” آپی پرو کمک بزرگی به حفظ سلامتی مصرف‌کنندگان خواهد کرد.

چرا که با وجود کارایی بسیار زیاد پارابن ها، در اعمال ویژگی های آنتی باکتریال و ضد میکرو ارگانیسمها، این مواد نگهدارنده منجر به بروز مشکلاتی برای سلامت مصرف کنندگان محصولات حاوی این مواد اولیه می شوند.

از مهمترین عوارض ناشی از مصرف محصولات دارویی، غذایی و آرایش و بهداشتی حاوی پارابن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. بروز سرطان سینه در بانوان
  2. بروز نقص باروری در مردان
  3. پیری زودرس پوست
  4. بروز واکنش های حساسیتی

با توجه به موارد ذکر شده، ضرورت استفاده از جایگزین مناسب بجای نگهدارنده های مضر پارابن بسیار احساس می گردد. به منظور نیل به این هدف محصولات آرایشی و بهداشتی آپی پرو، اقدام به تولید محصولات فاقد پارابن (Paraben Free) نموده است. در این محصولات از نگهدارنده جایگزین مناسب به منظور اعمال خاصیت ضد میکروبی و آنتی باکتریال استفاده شده است. بر اساس تحقیقات انجام شده این ماده اولیه ضمن توانایی بسیار بالا در از بین بردن میکروارگانیسمها فاقد هرگونه اثرات جانبی مضر بوده و بویژه برای استفاده در محصولات تخصصی کودکان و خانم های باردار بسیار مناسب می باشد.

 

کرم مرطوب کننده عسل آپی پرو

در فصل پاییز و زمستان، میزان رطوبت پوست به شدت کاهش پیدا می‌کند. هوای خشک آب پوست شما را تبخیر و چربی‌های آن را از بین می‌برد. با از بین رفتن قسمتی از لایه محافظ پوست، آلودگی‌های محیطی راحت‌تر وارد پوست شده و باعث التهاب آن می‌شود. در نتیجه پوست شما قرمز، در بعضی موارد پوسته پوسته می‌شود.

برای رفع التهاب و مشکلات ناشی از آن استفاده از کرم مرطوب کننده ضروری است. حضور آبرسان‌ها و نرم‌کننده‌های طبیعی مثل شی باتر، عسل طبیعی، موم زنبورعسل در مرطوب کننده، ضمن حفظ رطوبت پوست، رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کند.

کرم مرطوب کننده آپی پرو اولین کرم حاوی عسل طبیعی رطوبت لازم را برای پوست شما تامین می کند و درمان موثری برای رفع خشکی و التهابات پوستی است.

مواد موثره? عسل طبیعی، شی باتر، موم زنبورعسل

ویژگی های محصول:

  • اولین کرم حاوی عسل طبیعی، تغذیه کننده سلول های پوستی، آبرسان و با خاصیت نرم کنندگی قوی
  • محافظ و مرطوب کننده عمیق سلول های پوستی
  • برطرف کننده خشکی پوست و پوسته های اطراف ناخن( بخاطر خاصیت ترمیم کنندگی عسل)
  • جلوگیری از ترک خوردگی و حفظ انعطاف پذیری پوست
  • نرم کننده قوی پوست (بخاطر داشتن عسل طبیعی و شی باتر)
  • بسیار سبک با اثر پوشانندگی یکنواخت
  • فاقد پارابن و رنگ های سنتتیک

(مناسب برای دست، صورت و مصرف روزانه)

 
ترکیبات:

عسل طبیعی، وازلین،پارافین، استئاریک اسید، موم زنبور عسل، شی باتر، اتیلن گلایکول مونو استئارت، استئاریل الکل، ستیل الکل، زانتانگام، گلیسیرین، تری اتانول آمین، سیتربک اسید، دایمتیکون، آب دیونیزه، اسانس

طریقه مصرف:

قبل از استعمال کرم از خشک و تمیزبودن محل استفاده اطمینان حاصل نمایید. مقداری از کرم مرطوب کننده را در محل مورد نظر بصورت یکنواخت برروی پوست ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. می توانید روزانه به دفعات مورد نیاز از کرم استفاده نمایید. (جهت استعمال خارجی)

وزن محصول: 100 ml

محصولات غذایی ارگانیک و سلامت محور “سوژین” افتخار دارد بعنوان نمایندگی انحصاری پخش کرم های آپی پرو در سراسر کشور، در راستای تامین نیاز مصرف کننده در رابطه با مراقبت از پوست و مو فعالیت کند.

دسته‌بندی بلاگ کرم مرطوب کننده آپی پرو
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت